donderdag 24 april 2014

Nog enkele probeersels

Ik heb nog een paar ideeën proberen uitwerken.







eerst ben ik begonnen met dit  type van vlieger. Ik vond dat deze nog redelijk goed zweefde dus ben deze verder gaan uitwerken.















Dit type vloeide voort uit de vorige. Hierbij is de spanwijdte groter gemaakt, is er een propeller op gemonteerd en zijn er driehoekige stukken uit de vleugel gehaald. Na wat sukkelen om het zwaartepunt juist te leggen bleek dat het model beter zweefde zonder propeller dan met. Filmpjes van de testvluchten vind je hierboven.























en nu nog groter ...






















Bij dit prototype is het eigenlijk de bedoeling dat de vleugels openklappen wanneer het vliegtuig hoogte verliest. Door magneetjes blijven de vleugels, eenmaal opengeklapt, open staan.






















Een type model als de gebroeders Wright sprak mij wel aan dus heb ik eens een poging gedaan om dit eens voor te stellen. De conclusie was dat het wel aantrekkelijk oogde maar het vloog langs geen meter. De enkele testvluchten overleefde hij niet.






















Een ander model dat ik heb proberen maken is een type van zweefvliegtuig? Dit prototype vloog nog niet super, maar ook niet echt slecht. Ik denk mits een paar aanpassingen dat het nog beter kan lukken. Dus dit ga ik nog meer proberen uitwerken. Het prototype is net een keer van te hoog neergestort en is gebroken maar het kan zeker nog dienen als inspiratiebron/referentie.







Dit blijft nog over na de testvluchten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten