donderdag 15 mei 2014

enkele verbeteringen

 Ik dacht dat als ik mijn spanwijdte groter maakte dit ook wel een positief effect zou hebben om de vliegtijd, maar niets is minder waar.  Ik had 2 latjes van de waaier aan elkaar gekleefd zodat hij dubbel zo groot werd en overspannen met crêpepapier (dit is lichter dan gewoon papier omdat ik het gewicht wou beperken). Resultaat, zelfs het lichte crêpepapier was te zwaar. De vleugel buigde altijd door onder zijn eigen gewicht.











De oplossing was dus bij het kleinere model blijven. Om het gewichtsprobleem op te lossen heb ik nu heel dun kalkpapier gebruikt. Nu kan ik ook de vleugel goed aanspannen zodat hij niet te veel beweegt tijdens de vlucht. Ook de middenbalk is een pak dunner wat ook ten voordele komt van het gewicht.



 Als achtervleugel heb ik ook een kleine waaier gemaakt zodat die ook toe kan klappen voor transport.


omdat balsa hout nogal makkelijk splijt als je erdoorheen boort, maak ik telkens een omhulsel uit aluminium waardoor je dan boort. Dit verhoogt de stevigheid.





Hier zijn enkele filmpjes van de testvluchten



































Testen met propeller:
Met propeller vliegt het vliegtuig een stuk minder stabiel.




































Geen opmerkingen:

Een reactie posten